Yamaha Tenere 700: czym wyróżnia się wersja Explore?

W skrócie
  • Yamaha Tenere 700 ma aż sześć różnych wariantów. Czym cechuje się każdy z nich?
  • Pod lupę weźmiemy model Yamaha Tenere 700 Explore: czym różni się od wersji podstawowej? Dla kogo to motocykl?

Yamaha Tenere 700 to jednoślad, który od swojego debiutu w 2019 roku zdobył uznanie wśród miłośników motocykli dual-sport. Nic nie stało na przeszkodzie, by pojeździć nim w zaroślach, a potem wyruszyć w trasę na autostradzie i cieszyć się dynamiką jazdy. Z upływem czasu i rosnącą popularnością motocykla, zaczęły powstawać kolejne warianty modelu Tenere 700, dostosowane do potrzeb różnych grup użytkowników.

Yamaha Tenere 700 Explore to najnowszy wariant modelu Tenere 700, który wychodzi naprzeciw potrzebom zarówno miłośników przygód adventure, jak i osób preferujących bardziej turystyczne wyjazdy. Czym wyróżnia się wersja Explore na tle innych modeli Tenere 700?

Yamaha Tenere 700 w sześciu wariantach

Producent Yamaha obecnie oferuje aż sześć różnych wariantów motocykla Tenere 700: standardową, World Raid, World Rally, Rally, Extreme i Explore. To, co może zdezorientować, to różnice między poszczególnymi modelami.

Standardowa wersja Tenere 700, jak prawdziwy dual-sport, miała godzić ze sobą cele turystyczne i adventurowe. Kolejny wariant, World Ride, był odpowiedzią na potrzeby motocyklistów nastawionych na dłuższe podróże: powiększono zbiornik paliwa (dwa nisko sięgające baki o łącznej pojemności 23 l w porównaniu do podstawowej 16-litrowej wersji, które pomniejszyły prześwit), ulepszono zawieszenie i dodano kolorowy wyświetlacz. Pojawiła się również wersja Rally, bardziej doposażona od poprzednich, nieco ascetycznych modeli i hardcorowa wersja Extreme dla osób, które w terenie wymagają najwięcej.

Yamaha Tenere 700 Explore- dla kogo?

Dla tych, którzy szukają motocykla, który sprawdzi się zarówno na trasie, jak i na lekkich off-roadowych odcinkach, Explore wydaje się być idealnym wyborem.

Według nas, Yamaha Tenere 700 Explore została stworzona głównie z myślą o użytkownikach, którzy chcą mieć możliwość zjechania na szutrowe drogi, ale nie planują ekstremalnych wypraw w teren. To motocykl, który łączy w sobie turystyczne cechy z wystarczającymi możliwościami jazdy po lekkim terenie, co sprawia, że jest bardziej uniwersalny niż niektóre inne wersje Tenere.

Zawieszenie w Explore jest wciąż wystarczająco zdolne do radzenia sobie z nierównościami terenu, ale nie zapewnia takiej absorpcji wstrząsów, jak w wersjach z dłuższym skokiem (np. World Raid czy Extreme), które są bardziej przystosowane do jazdy w trudnym terenie.

Zmiany wprowadzone w Tenere 700 Explore

Jedną z największych różnic w wersji Explore jest krótszy skok zawieszenia w porówaniu z wersją standardową modelu: 20 mm mniej z przodu (19 cm zamiast 21 cm) oraz z tyłu (18 cm zamiast 21 cm) sprawia, że motocykl jest bardziej stabilny na drodze i mniej buja się podczas jazdy. To sprawia, że Explore jest bardziej skierowany do turystyki szosowej niż do ekstremalnej jazdy w terenie. Jednak to także wersja, w której widzimy pewne kompromisy. Motocykl wyposażono w opony Pirelli Rally STR (70/30), które mają typowo off-roadowy charakter. Bardziej turystyczne opony (80/20 czy nawet 90/10) byłyby cichsze i bardziej komfortowe w przypadku jazdy na asfalcie.

Niższy skok zawieszenia skutkuje także niższą wysokością siedziska815 mm, co jest dobrą wiadomością dla niższych kierowców, którzy poszukują wygodnego motocykla do długich podróży. Explore jest więc świetnym wyborem dla osób, które preferują komfort na asfalcie, ale nie chcą rezygnować z możliwości okazjonalnego zjechania na nieutwardzone drogi.

Wyposażenie Yamaha Tenere 700 Explore

Yamaha Tenere 700 Explore wyróżnia się ciekawym wyposażeniem, które jeszcze bardziej podkreśla jej turystyczny charakter. W standardzie otrzymujemy:

  • stelaże pod kufry – gotowe na doposażenie motocykla w kufry turystyczne lub miękkie sakwy.
  • wyższą i szerszą szybę – idealną na dłuższe turystyczne trasy, która chroni przed wiatrem. W przypadku osób około 190 cm i wyższych warto jednak dodać deflektor, aby uniknąć odczuwalnych turbulencji.
  • Quick Shifter w standardzie – zmiana biegów bez sprzęgła to duża wygoda,
  • kolorowy wyświetlacz TFT – z możliwością podłączenia do smartfona, co daje dostęp do dodatkowych funkcji nawigacyjnych i komunikacyjnych.

Silnik CP2 – serce Yamahy Tenere 700 Explore

Serce każdej wersji Tenere 700, w tym także Explore, to sprawdzony silnik CP2 o pojemności 689 cm³. Ten dwucylindrowy silnik, produkowany bez większych zmian od 2012 roku, wciąż oferuje doskonałą dynamikę i niezawodność. Jego średnie zużycie paliwa to około 4,4 litra na 100 km, co czyni go dość atrakcyjnym wyborem na długie wyprawy.

Tenere 700 Explore: dla kogo?

Yamaha Tenere 700 Explore to motocykl dla tych, którzy cenią sobie wszechstronność. Jest idealny na długie, asfaltowe trasy, ale oferuje też możliwość zjazdu na szutrowe drogi. Dzięki niższemu zawieszeniu, lepszej stabilności i bogatemu wyposażeniu, Explore to świetna opcja dla osób, które szukają turystycznego motocykla z lekkim pazurem off-roadowym. Jeśli szukasz maszyny, która zapewni komfort na długich trasach, ale nie zamykasz sobie drzwi przed okazjonalną przygodą poza asfaltem, Tenere 700 Explore może być doskonałym wyborem. Cena? 54 000 zł.

Specyfikacja techniczna

Silnik

Typ silnika

4-suwowy, 2-cylindrowy, Chłodzony cieczą, DOHC

Pojemność

689 cm³

Średnica x skok tłoka

80,0 × 68,6 mm

Stopień sprężania

11,5 : 1

Moc maksymalna

73,4 KM (54,0 kW) przy 9000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy

68,0 Nm przy 6500 obr/min

Układ smarowania

Mokra miska olejowa

Typ sprzęgła

Mokre, wielotarczowe

Układ zapłonu

TCI

Układ rozrusznika

Elektryczny

Skrzynia biegów

Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa

Napęd końcowy

Łańcuch

Spalanie

4,16 l/100 km

Emisja CO2

100 g/km

Układ zasilania

Układ elektronicznego wtrysku paliwa

Podwozie

Rama

podwójna kołyska, Rama z rur stalowych

Kąt wyprzedzania główki ramy

27º

Wyprzedzenie

105 mm

Układ przedniego zawieszenia

Widelec upside-down

Układ tylnego zawieszenia

Wahaczowe, Wahacz

Skok przedniego zawieszenia

190 mm

Skok tylnego zawieszenia

180 mm

Hamulec przedni

Hydrauliczny, dwie tarcze Ø 282 mm

Hamulec tylny

Hydrauliczny z pojedynczą tarczą Ø 245 mm

Opona przednia

90/90 – 21 M/C 54 V

Opona tylna

150/70 R 18 M/C 70 V

Wymiary

Długość całkowita

2350 mm

Szerokość całkowita

905 mm

Wysokość całkowita

1500 mm

Wysokość siodełka

860 mm

Rozstaw kół

1590 mm

Minimalny prześwit

225 mm

Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)

211 kg

Pojemność zbiornika paliwa

16 l

Pojemność zbiornika oleju

3 l

Obejrzyj:

Yamaha Tenere 700 Explore. Rasowy motocykl, ale dla ludu!

Przeczytaj więcej o innych modelach Yamaha 700 Tenere. W lupce znajdziesz jeszcze więcej!

Yamaha Tenere 700 Raid: wyprawowa wersja Tereski jeszcze w tym roku?

Yamaha Tenere 700 Extreme Edition: nadjeżdża ekstremalna Tereska! [zdjęcia, dane techniczne]

Yamaha Tenere 700 Rally Edition 2021: Czy warto dopłacać za rajdowe geny? [cena, zdjęcia, dane techniczne]

Yamaha Tenere 700 Extreme Edition: nadjeżdża ekstremalna Tereska! [zdjęcia, dane techniczne]

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button